Woensdag 9 augustus

Na een fietstocht door het noord Franse platteland kwam ik in het stadje Albert aan. Het noord Franse akkerland is saai, maar ook wel surrealistisch. Zacht glooiend en af en toe een klein bosje.

Uiteindelijk kwam ik aan de Somme, en daar ligt dus het alleraardigste stadje Albert. Zo luidt mijn naam ook, dus toevallig.

Het weer is prachtig geworden, vanmorgen regen, vanmiddag mooie wolken en nu strak blauw. Ik blijf een dagje hier. Lijkt me heerlijk.

Daarbij is er ook nog een oorlogsmuseum dat heet  “Somme 1916”. Er staan etalagepoppen in loopgraven, zag ik op foto’s. Maar het is vooral een dagje ‘dolce far niente’. 

En er is een vliegtuigmuseum, dat zeg ik voor Hans, kan hij er eens naartoe gaan. Hij houdt heel veel van vliegtuigen. Ik zelf niet zo, ik ziet liever aan de Somme te dromen.

Smaken verschillen.

Fijne avond, fijne dag

Leave a comment